Hemma igen

Hej på er! Nu är jag hemma igen från Malaga. Kom hem i fredagskväll efter tre timmars försening vilket sög lite men hem kom jag i allfall.

Lägert har varit jättebra. Mycket träning och det är nästa i princip det ända vi gjort men det har varit jättekul. Maten har varit riktigt bra och hotellet fint. Vädert har väll varit sådär. Det var sol två dagar, molnigt två dagar och regnat typ tre dagar. Men det har ändå varit varm där nere, gissar på mellan 18-27 grader, så det har varit jätteskönt.

Träningen har gått bra. Hade ont i axeln när jag åkte ner men körde med tigerbalsam och försökte att inte tänka på det för ville inte missa några pass. Har faktiskt blivit lite bättre i axeln nu. Simmade 12 pass under veckan plus tre styrkepass/springa på stranden (fyfan vad jobbigt det var). Tror det blev ungefär 65000m under veckan.

Gjorde även laktattestet där nere. Det innebär att man simmar 10*100 fr prog 1-10 och efter varje så tar man blod och ser vad man har för laktat samt så tar man pulsen. Efter att man simmat 100:arna så tar man även prover efter, vet inte hur många stick jag fick i mitt finger L haha, men det gick bra! Man kunde se på testerna att jag var uthållig och ska därför vara bra på längre sträckor (typ 800) NEJTACK, haha!

Jag har även shoppat en del där nere. Vi var ledig en eftermiddag under hela veckan och då tog vi bussen in till malaga och shoppade. Fick med mig en del hem och även till min familj. Jag handlade piercingar, jacka, kofta, tubklänning, smycken, parfym med mera.

Redan efter första dagen låg hälften av simmarna sjuka i kräksjukan eller förkylning. Jag åkte på en liten förkylning (ont i halsen och så) men tränade ändå. Men när jag kom hem i fredags och vaknar upp dagen efter mår jag riktigt illa och spyr, så nu ligger jag i kräksjukan och det suger!

Nej nu ska jag plugga lite om jag orkar, mår fortfarande halvbra!

Ha det så fint, puuuuuuss

PUSS

Nästan allt är klart för imorgon och jag tänkte så smått dra mig till sängen. Att gå upp klockan kvart i fem svider lite men det är sånt man får ta, när jag väll kommit upp är jag nog pigg och glad (hoppas jag). Det kommer att bli en hård träningsvecka men det klarar jag.

Jag kommer vara hemma på fredag vid sex tiden, då kanske jag ska träffa min underbara Emelie (någongång den helgen?) för att slinga hennes hår och sen behöver jag hjälp med matten, kan det bli bättre än att få lite hjälp av sin bästa vän, nej!

Ni får ha det super bra. Jag ska själv försöka njuta av lite värme, det är ju inte precis sommarvärme men det är iallfall inga minusgrader och det tackar jag för. Runt 15-20 grader är det där nere nu, så det är skönt!

Ha det så fint alla finfina läsare, hörs om ett tag.

HAHA

Torsdag

Hej sötnosar!

Håller på att packa för malaga för tillfälligt. Går väll sådär, jag har ingen aning vad man ska ha med sig för kläder. Fast kommer nog inte gå i mer än träningskläder i och med att det är två pass per dag alla dagar utom onsdagen då vi ska åka och shoppa. Så mestadels blir det träningskläder och sen några vanliga tröjor och ett par jeans/shorts.

Har hittar mitt pass, brukar alltid få leta efter det så jäkla länge innan jag hittar det men nu hade jag lagt det på ett ställe som jag kom ihåg, hehe!

Och kameran ska med, får i för sig se om jag fotar något, brukar glömma, men ska försöka!

Sitter här helt ensam och lyssnar på lugna kärlekslåtar, vadå deprimerande, så nu blev jag helt plötsligt på kärlekshumör synd att jag inte har någon att dela det med, hehehe!

Nej men nu ska jag väll fortsätta med att packa lite och sen göra mig i ordning för imorgon. Ska nämligen upp klockan halv fem vilket inte är okej, så tänker inte direkt duscha och sånt imorgonbitti så får fixa allt sånt idag. Flyget går 09:00 och är framme 12:50, så nästan fyra timmar tar det.

Skriver kanske lite senare om jag har tid, annars så får ni ha det så jäkla bra i veckan och ha ett skönt lov.
Puss på er

glömde....

skriva att vi desutom har riktigt jobbig landträning i en timme innan/ efter passen med, bra att jag har varit så duktig med situpsen och armhävningarna då, NOT

omgggggggg!

Fick precis alla papperna för resan. Där fick jag även till schemat för träningen under veckan, och fyfan jag har aldrig sett något värre och jag skojar inte. Jag kommer vara så jävla död när jag kommer hem och DÄR!

Såhär ser det ut (vill inte ens tänka på det, haha)

Fredag; ett pass (vet ej hur långt)

Lördag; Två pass (vet ej hur långa för vi åker upp innan dom andra)

Söndag; Pass 1; 6000m och Pass 2; 6500m

Måndag; Pass 1; 6500m och Pass 2; 5500m

Tisdag; Pass 1; 8500m och Pass 2; 5000m

Onsdag; Pass 1; 7500m

Torsdag; Pass 1; 6000m och Pass 2; 5000m

Fredag; (åker hem då men tror vi hinner ett pass) Pass 1, 6000m

Och alla dessa pass är i 50a vilket gör att det blir såååååååå mycket jobbigare. Jag ska vara glad om jag ens kommer hem levande, kan bli intressant. Nu ska jag lägga mig och tycka synd om mig själv lite, har ju ungefär en dag på mig att sörja sen börjar helvetet!

GODNATTT PÅ ER, (inget pusssss idag)

Onsdag

Hallåja!

Morgonträning imorsse som gick bra och sen drog jag och vanessa till skolan fast att vi inte hade några lektioner. Vi var ”tvungna” att äta för att det var så got mat i skolan och sen köpte vi biljetter till 100 dagars (vi har fest och middag när det är 100dagar till studenten), kommer att bli riktigt skoj.

Efter skolan gick jag in om stan för att växla lite pengar från svenska till euro och sen tog jag bussen hem och nu sitter jag här och ugglar! Har gjort lite på geografiarbetet som ska vara inlämnar på fredag och nu tänkte jag sätta igång att få in lite engelskglosor i huvudet, kan nog inte gå mer än dåligt, hatar att plugga in glosor!

Efter pluggandet får jag nog börja packa lite, börjar alltid i sista minuten och det känns inte så genomtänkt så ska nog sätta i gång så smått idag.

Pussss

VILL VARA BRUN, soooooommar var är du?

Tatuering

Har snart haft denna ett år, får bli en ny snart!

Monki

Vill ha detta från Monki just nu;

Nya brillsen

Tisdag

Tjenixen!

Tisdag idag och andra dagen i denna veckan. Idag hade jag bara två lektioner så slutade vid 10 tiden. Efter att vi stannat och käkat drog jag, natta, vanessa och hilda till stan. Gick en sväng om ur och pen, handlade ett par öronhängen, och sen gick och fika, mysigt!

Nu sitter jag här vid datorn med ett glas vatten, banan och lite nötter och tänkte plugga engelska, måste klara detta provet så är det bara!

Ikväll blir det träning mellan fem och sju, jag längtar. Tränade ju inte igår så nu känns det länge sen och jag saknar det redan, haha!

PUSSS

hahahha, <3

Måndag

Har varit en bra dag idag. Träffade emsan i stan vid tolv tiden och då gick vi och käkade på graffiti och sen gick vi runt i stan lite. Handlade ett par solbrillor (igen) haha, och sen lite klämmor och sånt som är bra att ha med sig till malaga.

Var hemma igen vid fem tiden och då hade mina converse kommit, passade perfekt, så nu är jag glad! Haha

Egentligen skulle jag ha pluggat matte lite idag i och med att jag har läxförhör imorgon tror jag? I alla fall struntade jag i att plugga och tänkte att jag lika bra kan göra dåligt på dom och sen få hjälp av emsan snart och klara provet i alla fall, det blir perfekt! Haha

Nej nu ska jag dra mig till sängen tror jag. Ellllller klockan var visst bara nio :O haha, men jag tänkte i för sig läsa lite och sånt, ha det fint och sov så gott, puuuuuuuuuss

Stan

Nu drar jag in till stan, hörs senare, pussss

God morgon!

Vaknade nästan precis trots att jag har sovmorgon idag för att här är några byggare och håller på, trevligt!

Idag har jag ingen skola eller träning därför ska jag träffa Emelie vid tolv tiden, vi ska gå lite i stan och chilla, kommer att bli mysigt! Hade i för sig behövt hennes hjälp för lite matte men det får bli någon annan gång! :D

Nej nu ska jag väll äta lite frukost, gå ut om med nisse, fixa mig och sen dra iväg och träffa favvisen. Ha en finfin dag.

Puss

emsan och jag för några år sen!

jag och amanda

GP dag 3 - tågresa hem

Final imorsse för både amanda och mig. Amanda simmade lika snabbt som igår och jag persade med två sekunder så jag är nöjd. Men jag tror fortfarande att jag kan göra lite bättre tider, men är helt okej för att inte träna i 50a och så!

Nu sitter vi på tåget hem och är hemma halv sju. Vi har det trevlans som vanligt, och amandakilltjusaren sitter här brevid och raggar, hahahah!

Nej ha det finfint, puuuuuusss

En liten skit

HAHAH hittade en bild på amandas data, natta och jag på dronksimmet när vi var typ 9-10 år!

hahahahahhahaa söta

GP/ Melodifestivalen

Eftermiddagen gick okej för både mig och mandi. Vi kom iallfall till final som simmas imorgonbitti så då ska vi kötta. Efter tävlingen gick vi och åt kinabuffe med efterrätt, så jävla gott!

Nu ligger vi och kollar på melodifestiveln och snygggaste killen på länge gick vidare! haha

jatack

HAHAHAHA DÖR

Stan

Fick sovmorgon till halv 10 och sen gick vi upp och käkade frukost, pannkakor, muuuumms!
Efter det drog jag och mandi till stan en stund och detta hittade jag i stan idag;

blev det lite snygga bilder på mig och amanda, hahahha;

Nu ska vi snart gå och simma in, sen blir det 400fr för mig och 200fj för amanda.
Hörs sen, puuuuuuuuss

GP dag 1

Tog tåget tidigt imorsse, redan vid åtta tiden. Redan efter en timme hände det något med tåget så vi stod stilla i över en timme. Blev därför en lång tågresa men vi hade trevligt så det var ingen fara :D
När vi var framme i Uppsala fick vi stressa lite. Hittade en kina restaurang med buffemat som var riktigt gott. Efter det snabbt till hotellet och packa om för insim och sen tävling. Tävlingen är i 50a.
Jag simmade först 200fr som faktiskt gick riktigt bra, hade 2.12.5 och det var nog pers med typ 2 sekunder, och det kändes som jag hade mer att ge så jag hoppas på bättre tid nästa tävling. Efter 200fr simmade jag 200rygg och det gick mindre bra, vet inte riktigt vad som hände, dåligt upplägg och allmänt bra, men allt kan ju inte alltid gå bra så jag är faktiskt nöjd endå!

Efter tävlingen drog vi tillbaka till hotellet en stund och sen vidare ut för att leta restaurang. Mandi tog någon texas hamburgare, jag tog pasta med fläskfile och bengan tog någon kycklinggrejs, det var megagott!
Jag och mandi ligger nu här i våra sängar med naturgodis, mörktchoklad och vitamindryck, jag är inne i min nyttiga fas just nu, hahah!

Inga finaler imorgon vilket innebär att vi inte simmar fråns vid fyra tiden på eftermiddagen. Därför blir det sovmorgon, frukost och sen kanske en runda på stan, vem vet! :)

Ha en bra fredagskväll och ta det chill med spriten!

Tosdag

Haj!

Idag har det varit en vanlig dag, eller vanlig och vanlig, sjukaste diskussionen i skolan när vi käkade frulle, skrattade så att jag tror att min mage jobbade mer än när jag gör 291203930 situps, haha!

Efter skolan drog jag hem och åt lite och sen far iväg till träningen. Träningen gick bra, ett härligt pass dagen före GP i Uppsala så det var skönt. Åkte till Ica Maxi och handlade lite för imorgon och nu sitter jag här som jag samtidigt packar lite.

Tåget imorgon går redan vid åtta tiden så det får ju bli uppstigning vid sex tiden vilket suger, men sånt får man ta. Ska ju åka tåg i typ fem timmar sen så kan ju sova då!

Imorgon simmar jag 200fr och 200rygg tror jag, hoppas att det går bra, fast det är ju 50a så man vet aldrig!

Nu ska jag packa klart och sen nanna kudden, pusss på er

Skor

Funderar på skor till balen/studenten just nu, det kommer bli ett par svarta!
gillar dessa tre, kanske blir några av dessa, kul att jag kommer bli typ tre meter!

Onsdag

Idag är det onsdag inget innebär en liten fjuttig lektion för mig del. Hemma redan vid ett tiden, skönt!

Idag är det;

2 dagar tills jag om mandi drar till uppsala

9 dagar tills jag drar till Spanien- malaga (även sportlov)

42 dagar till påskloven

105 dagar till barcaaaa

121 dagar till studenten!

Omg 121 dagar, det kommer gå fort! Fast det är lite läskigt att jag längtar så mycket för jag har ingen aning om vad jag ska göra efter studenten. Tror det får bli ett halv år eller ett år ledigt! Har ingen aning än vad jag vill läsa till så känns ju inte lönt att börja plugga igen då, isåfall kanske bara någon enstaka kurs!

Nej nu ska jag läsa en engelskbok (JA VAD KUL, nej), ha det fint

pussss

Vill ha sommar nu!

Tritonspelen

Tritonspelen igår som sagt som gick över förväntan. Sträckorna var 200 ryggsim och 200 bröstsim. På 200 rygg fick jag 2.19.6 vilket nästan var två sekunder snabbare än jsm och detta var bara en liten jäkla fjutt ”tävling”, om man ens kan kalla det tävling, och jag gör bättre tider än jsm, piiiiiiiinsamt!

Sen efter 200rygg var det ju min specialsträcka, NOT, haha! 200 bröstsim, har tyvärr ingen kommentar om det loppet, fick iallfall 2.52, omg!

Nu sitter jag iallfall här vid datorn och pregar i mig glass, jag har blivit beroende av gräddglass, jag har nog snart ätit 3styckna 2literspacket på typ två veckor, haha! Inte okej.

Nu ska jag nog plugga lite eller något, tränar sen vid fem tiden.

Ha den fiiiiiint, pusss

Lite bilder från Danmark 22-24/1 2010

Resultat

Måndag

God morgon!

Vaknade för en stund sen av att de jäkla byggarna sätter igång att jobba sju på morgonen, det är inte okej. Gick ut med nisse en runda och gjorde sen pannkakor, mums i min mage!

Nu håller jag på att rensa min garderob, den ser både för jäklig ut och jag har sjukt mycket kläder som jag inte använder som jag lika bra kan ge till min syrra, så håller på med det för tillfälligt.

Tänkte snart sätta mig med matteboken, har inte hängt med eller lyssnat på en enda lektion vilket resulterat i att jag inte vet vad vi gör, hahah! Så borde kanske sätta mig ner och kolla på det lite, hade även behövt hjälp att ett mattesnille (emsan tack?) snart, får väll se om hon har tid någon dag!

Ikväll är det som sagt tritonspelen, omg, hur kan de lägga en sån sak efter ett jsm, man har varit och tävlat fyra dagar och sen sånt här dagen efter, kill me!

Hörs senare, puussssisaer

Hemma från jsm

Hallå på er!

Nu är jag hemma från jsm i kristianstad och det blev väll inte riktigt dom resultaten man hade hoppats på vilket suger. Vet inte vad jag gör för fel, tränar fan så mycket bättre än jag tävlar, jaja!

Kom hem för en stund sen och då hade mina klänningar kommit. Det roliga var att jag inte alls fick den balklänningen jag beställt. Jag beställde en svart som såg ut på ett sätt och fick en röd som såg ut på ett helt annat sätt. Känner inte för att skicka tillbaka och klydda så får väll bli den då. Studentklänningen var så fin!

Nu ska jag snart äta och sen får det nog bli lite tv-tittande. Jag har ingen skola imorgon, skönt! På kvällen imorgon blir det tritonspelen, 200ry och 200br, kan bli intressant, haha! Det roliga är att jag har snabbare tid på 200br än 200fj! Haha

Hoppas ni har haft en trevlig vecka för det har jag haft. Dessutom ska jag och amanda till Uppsala på GP fredag till söndag, kommer att bli riktigt roligt för jag och amanda blir ganska störda ihop, tro det eller ej, haha!

Förresten om mindre än två veckor drar jag till Malaga, fyfan vad skönt det ska bli med lite värme, men mindre skönt med köttpass, aja!

Nej nu kilar jag, pusssssss

FIN!

Denna klänningen hade jag inte bangat!

Lulu Tutu Dress SEK 1799, One Teaspoon - NELLY.COM

JSM, dag 1

Första förmiddagen på jsm är över och jag simmade 100me idag. Gick inte riktigt som jag tänkt mig, hade 1,5 sekunder över pers och tappade allt på bröstsimmet! Menmen, nya tag som gäller.
Vi har precis ätit och ligger nu och kollar lite på tv och sitter vid datorn. Ska om en stund fixa oss lite och sen dra ner till stan en sväng och sen blir det att kolla på finalerna. Idol calle ska sjunga på invigningen, coolt va ;) haha.
Imorgon simmar jag 800fr. Jag ska kötta! eller ja så mycket man orkar på 800, haha
Ha det fint så länge, pussssisar

JSM - krisitanstad

Haj på er!

Har blivit slarvig på att uppdatera, fy på mig! Men jag uppdaterar ju iallfall nu så jag är lite duktig i allfall.

Denna vecka har än så länge varit väldigt skön, ingen skola vilket har resulterat i några slappedagar. Idag så åker jag, emilia och anton till kristianstad för jsm och det ska bli riktigt roligt. Alltid lika roligt att dra iväg på tävlingar där det ingår hotell, restaurang och träffa härliga personer. Kommer i alla fall sakna mandi som fan, du får se till att kvala nu, NU!

Bengan hämtar mig och två timmar och då drar vi till tåget. Ikväll blir det väll insimning, mat och sen sova. Imorgon väntar 100 me och på kvällen kommer kanske mandi, jossan och simon, trevlans!

Nej nu ska jag packa vidare, uppdaterar kanske i veckan om vi har någon dator.