Veckan som kommer

Veckan som kommer så kommer det att bli jobb och träning. Om lite mer än en vecka så drar SSCgänget till berum? tror jag det hette, ligger nära oslo, där det väntar NM (norska mästerskapet). Det ska bli kul att simma det, trots att formen inte är ppå topp. Har knappt fått två bra träningsveckor i rad nu, men man kan ju såklart inte göra mer än sitt bästa.
Vi leder alla lagkapperna vilket är sjukt kul, så det är bara att köra på. Utöver ett par lag har jag valt att bara simma rygg, så 50,100 och 200rygg blir det. Såg dock i startlistan att sebbe anmält mig på 50frisim? vet inte om det har blivit fel annars så får jag väll ta och simma det också! :) hehe

Så på onsdag nästa vecka bär det av, kulkul (om 1 och en halv vecka, den 23)

Ska snart bege mig iväg till gymmet. Har precis ätit en god frukost, två mackor (av de jag har bakat) med ägg på, mums i magen. Snart blir det dock en avocado i magen med, för det är supernyttigt (har precis lärt mig äta det, innan tyckte jag inte att det var gott)

Avokado är en riktig superfrukt med mycket vitaminer, mineraler, nyttiga fettsyror och antioxidanter.

Dom nyttiga fetterna består främst av enkelomättat fett som har förmåga att sänka den dåliga kolesterolhalten och höja den bättre. Omega 3 fettsyrorna bidrar till att förhindra rynkor, förbättra hjärnkapaciteten och lindra smärta som vid artrit. Avokado innehåller även oljesyra, en byggsten för omega 9, som är bra för huden och verkar antiinflammatoriskt. 
 
Avokado innehåller också mycket E-vitamin som hjälper till att bevara huden mjuk, smidig och frisk samtidigt som håret får extra glans. Kaliumhalten är också hög vilket hjälper till att reglera blodtrycket och är bra för musklerna. Det finns också gott om fibrer, folsyra och vitamin C, A och B samt magnesium.


Så är det mina vänner, hehe, ha en fin dag!
PUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0