Konstig dröm

Jag har haft liknande dröm nu någon dag de senaste veckorna. Jag drömmer att jag tappar mina tänder, sjukt obehagligt. Jag har fortfarande den känslan inom mig, när jag stär böjd och spottar ut tänderna som bara ramlar ut ur munnen. Eller att jag vickar lite på tanden så bara ramlar den av, sjukt äkligt.

Jag var tvungen att gå in på nätet och se vad det betyder och såhär hittade jag;


Att man tappar tänderna i drömmen beror på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung, vid tiden för första riktiga förhållandet, första flytten, jobbyte, barn, graviditet osv. Alla lite större förälndringar i ens liv... Inte så många äldre drömmer detta, utan det kommer sig för mest  mellan 18-30 års åldern...

Sen handlar det lite om hur man bemöter tandlossningen i drömmen... Drömmar utvecklas ju ofta. Första gången kanske man blir jätterädd och springer till spegeln och skriker. Sen kan det utvecklas till att man i drömmen tänker....amen inte nu igen, jag ska ju på fest, till att man atar tag i den själv, sparar tänderna för att gå till tandläkaren och få dem fastsatta eller som en del driftiga drömmer, man klistrar tillbaka dem själv...

Hur man reagerar i drömmer återspeglar hur väl man tacklas med sin nya situation i  livet, eller vad man har för förväntningar på den

Ja, detta stämmer ju faktikst. Jag harprecis lämnat norge efter mig och har massa tankar i huvudet om framtiden, kommer jag in på skolan, kommer jag ha ett jobb, ska jag flytta hemifrån m.m
MEN snälla, jag vill inte drömma detta mer, sjukt äkligt!
Inatt i drömmen kommer jag till och med ihåg att jag tänkte - är detta en dröm? men sen kom jag fram till att det var verkligt för att det var så verkligt liksom, ja om ni fattar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0