Akuten

Kvällen igår blev då inte riktigt som jag tänkt mig.
Åkte in till "vårdcentralen" eller vad man kallar det klockan åtta för att kolla hjärtat som slår konstiga extraslag emellanåt.
När jag kom in till läkaren och var orolig,nervös och allt så blev det bara ännu värre. Han kollade på hjärtat och sa att jag hade ju endel extra slag. Jag fick två alternativ, vänta tills måndag och uppsöka läkare (vilket kunde ta ett par dagar till) eller att direkt läggas in på akuten för att kolla det. Satt där och var helt förkrossad. Det låter kanske konstigt men tanken på att läggas in på ett sjukhus alldeles ensam var läskigt, har typ aldrig varit på sjukhus innan (iallfall inte när det handlat om mig själv). Men tog beslutet att göra det så åkte hem och hämtade saker och åkte sen in igen. Henriette körde mig och var med mig så det var skönt. Men när hon lämnat mig var hon tvungen att köar hem för att sova för att hon skulle jobba nu imorsse.

Liggandes i någon säng med massa gammla folk runt mig gjorde jag ett viloekg som var bra. Efter en mer än en timmes väntan fick jag göra blodprov. Efter två timmar kom resultatet på blodprovet och det visade ingenting. Två timmar till fick jag vänta tills jag kom in till en läkare. Han sa att det antagligen inte var något farligt men att jag skulle göra ett arbetsekg. Så på måndag ska jag ringa och beställa tid för att få göra ett. Klockan två var jag hemma igen. Jag slapp iallafall sova där, det var skönt.

Jag vet inte detta med hjärtat, vad det kan vara. De har ju tagit det viktigaste testerna nu (tror jag iallfall???) och det visar inget farligt. Men trots allt har jag ju faktiskt några konstiga slag?, som jag inte haft innan! Dock kan det handla om mycket. Jag har varit stressad nu ett tag med allt att jag varit sjuk och gått och oroat mig och så. Och sen helt plötsligt är jag med på jsm och simmar där när jag inte tränat på tre veckor och sen så stressar jag upp mig och allt. Så kanske det just nu är ett stresshjärta? Jag måste nog ta och lugna ner mig, inte stressa upp mig själv. Det är dock lättare sagt än gjort, för man kan vara sressad innombord utan att man riktigt vet det.

Men när jag har fått gjort det andra ekg och om det nu inte visar något konstigt så kan det väll inte vara något fel antar jag. Så då kan jag slappa av och riktigt kunna fokusera på träningen igen.



Så idag hade jag tänkt ta det lungt och göra en del saker som jag inte gjort på ett tag. Jag hade tänkt städa lägenheten och mitt rum, rensa och allt vad det heter. Jag hade tänkt ta en lång promenad. Jag hade tänkt gå och handla och sen hem och laga någon god mat. Jag hade tänkt pyssla om mig själv med ansiktsmask och manikyr, haha. Jag hade tänkt se någon bra film och äta någon god fruktsallad. Jag hade helt enkelt tänkt ha en mysdag, för mig själv, jag måste stressa ner!

Nej nu ska jag göra mig lite gröt och sen fortsätta med städningen. Jag hoppas att ni, fina läsare, får en otroligt bra dag. Och sen så ni som fanns där igår när jag behövde er, tack!

Puss 

kom ihåg, njuuuuuuut





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0