Så lite uppdatering

Lovade er ju att jag skulle uppdatera lite så här har ni ett till inlägg. Sitter med värdens ångest faktikst, dock tror jag att jag bestämt mig, eller ja i sådär 5min har jag bestämt mig sen kommer jag väl tänka en massa igen.

Jag hade planerat att jobba ett år till då jag var ganska långt bak i reservlistan vilket gjorde att jag inte trodde jag skulle komma in på nått. Mitt första val var/är lund, andra sundsvall och tredje malmö. Jag valde att tacka ja och stå i kö på alla tre igen tills val två. När det sen kom in för två dagar sen stod det att jag är 4 i reserv i lund, antagen i sundsvall och strycken (för att jag kom in i sundsvall) i malmö. Mest av allt om jag tänker efter, hade jag velat gå i malmö, men efter min tabbe (att sätta sundsvall före) gör ju att jag nu är struken helt från malmö, jag tror nämligen jag hade kommit in där, surt.

Iallfall så tydligen var kriminologi bland det populäraste att söka i höst, helt plötsligt, så meritvärdet har ju höjts en del. I vilket fall som helst är jag antagen i sundsvall och det är där frågetecknet kommer. Vågar jag chansa på att jag kommer in i lund och vänta eller ska jag flytta upp till sundsvall. Det finns negativt och positivt med båda, dock lutar det åt att chansa på lund, kommer jag inte in där så jobbar jag ett år och får pröva att söka om nästa år istället. Frågan är ju då hur populärt det kommer att vara nästa år och om jag överhuvudtaget kommer att ha en chans då, det vet man ju aldrig. Eller ska jag ta chansen och packa mitt pick och pack och hänga med emsan som också kommit in i sundsvall. Då får jag dock genast det jäkligt stressigt i och med att skolan börjar om sådär två veckor, plus att jag måste ta ett studielån vilket kanske inte är det jag är så jätteintresserad av egentligen, fast det är en investering ör mig själv.

Tankarna går fram och tillbaka, vissa säger si och andra så. Det är egentligen inte just den saken att flytta, men det är allt med att jag har typ ingen dag på mig att bestämma mig, att jag kommer behöva ta ett fett studielån för att klara mig, dock hade det säkert blivit sjukt kul att bo där, med en massa andra studenter.
Men sen, jag menar, skulle jag komma in i lund, så är ju lund verkligen studentstaden, och fast att man inte bor mitt där i smeten tror jag man får del av allt endå.

Det är många frågor i huvudet och hur jag än vrider och vänder på det så vill det inte riktigt bli helt bra. Jag är mest rädd för att ångra nått, att det blir helt fel liksom, men det ska nog endå gå, eller vad tror ni?
Jag har fått råd och tips av många fina där ute, ni är gulliga, och jag tänker att jag ska följa mitt hjärta, men vad säger mitt hjärta denna gången? det vet jag inte ens själv.

Förlåt för en lång text, skönt att skriva av sig lite, och jag förstår om ni inte orkade läsa allt det dära, hehe.

Förövrigt hade jag velat göra om min blogg, men jag är ju inte så duktig på det, men jag tycker issas är väldigt fin så kanske du har lust att orda upp min? hihi, eller någon annan snälling där ute?

Nu ska jag vila hjärnan för idag, eller fan, det går nog inte, men jag ska iallfall se om jag hittar någon bra film.
Skriver kanske ett inlägg innan läggdags annars hörs vi imorgon!

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0