Kurser

Jag har inte gjort det jag hade tänkt att jag skulle göra idag.

Jag har haft lite smått ångest över vad jag ska göra nu när jag tagit studenten. Jag vet i allfall att jag inte ska söka in till någon hel linje för att jag ännu inte vet ett dugg vad jag ”vill bli när jag blir stor” haha. Jag har i alla fall bestämt mig för att träna (så mycket som jag hinner) och även försöka få in något jobb, för att bara träna kommer jag att bli störd av.

Jag har även nu funderat att kanske bara söka till någon enstaka kurs, både för att göra något annat, för att det är bra och intressant och man får lite pengar för det.

Jag har hittat en del kurser på malmö högskola som verkar intressanta;

–        Kriminologi I, 1-30 högskolepoäng

–        Psykisk ohälsa, 8 högskolepoäng

–        Mänskliga rättigheter I, 1-30 högskolepoäng

–        Idrottspsykologi I, 15 högskolepoäng

Där är även några till jag har funderat på. När jag själv ser vilka jag valt så kommer jag på mig själv att jag nog är ganska intresserad hur folk tänker, alltså psykiskt ohälsa. Varför mördar man folk? Varför vill man ta självmord?

Jag är inte hundra vad jag vill jobba med, eller har egentligen ingen aning, men jag har alltid funderat på sånt, varför folk tar droger, hur man kan få dem att sluta med sånt,  varför får vissa för sig att mörda folk eller våldta folk, ja massa sånt tänker jag på, haha! Låter kanske lite skumt men ja, vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men jag funderar i alla fall på att läsa någon enstaka kurs, får se hur det blir med det. Man har två veckor till på sig att söka in sen är det stopp, 15 april är sista datumet om man ska börja läsa nu i höst.


Hoppas ni nu antecknat allt viktigt jag skrivit här ;) ha en fin tisdag, nu ska jag träna!
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0