Stavanger

Hej alla gullisar!
Nu är det så att jag hade tänkt börja blogga igen för att hålla alla er uppdaterade som vill i sverige och kanske även i norge! För det är så att igår flyttade jag till norge, stavanger och ska vara här tills nästa sommar. Det är ganska långt tid med som alla vet rusar tiden iväg så det kommer att gå fort.

Jag kommer uppdatera på denna bloggen än så länge sen får jag se om jag kanske gör en ny blogg eller något!

Som sagt så flyttade jag upp igår, eller jag kom till stavanger igår. Jag och pappa körde vid halv åtta på kvällen i torsdags och var inte framme fråns ett igårförmiddag. Efter det åkte vi diekt till skatteverket så att jag kan få ett norskt personnummer, det tog två timmar i kö!

Jag bor "i en källare" om man kan säga så. Det är en lägenhet som har varit en källare innan. Så det är ett hus ovanför som äger detta men vi har egen ingång och allt. Det är på 130 kvadratmeter och här finns två stora sovrum, ett kök, en toalett, ett tvättrum, ett föråd, en matplats och en tvplats. Så det är stort och fint.

Jag bor här med en annan tjej som heter Henriette som även ska träna i den simklubben som jag ska. Så ni som undrar vad jag gör här i stavanger så ska jag träna och sen ska jag jobba. Jag har fått jobb på ett dagis (barnehage, på norska) där jag ska jobba 100procent i tre månader och sen minst 60procent därefter. Och dagiset ligger ganska nära där jag bor, så det blir bra!



Pappa har precis åkt hem härifrån, han körde mig upp så jag kunde ta med mig alla mina saker. Så nu har han minst 12timmar hem, jag tycker faktiskt synd om honom!
Så nu ligger jag här med datorn alldeles ensam, och det känns faktikst konstigt. Jag saknar redan min familg och mina vänner riktigt mycket, men jag kommer ju hem till SM i sverige och sen till jul, så det ska nog bli bra!

Som pappa sa; Rebecca, om det är så kan jag hämta dig på 12timmar eller kan du ta flyget hem för 1000kr!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Jag vet att vi ska in om ett köpcenter!!!!! (LIGGER 5MIN FRÅN MIG) det kommer bli illa för min plånbok, haha! Vi ska se om jag kan fixa något norskt mobilgrejs så det inte blir så dyrt att ringa och sen ska Henriette hitta present till någon hon ska iväg till ikväll. Det är det som känns lite konstigt nu, att jag har ingen kompis jag kan gå hem till på kvällarna när Henriette ska iväg, men det kommer väll.
Henriette har mycket närmare hem än mig, ca 4 timmar, så hon ska åka hem vissa helger.

Så ikväll ska hon iväg på födelsedagsfest, så då vet jag inte alls vad jag ska göra. Men om det är fint väder kan jag kanske gå en runda här runt i området, kanske fota lite så ni får se. Det är faktikst jättefint här!

Puss på er, och jag saknar er!


jag och maria när vi var i spanien, saknar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0